Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Pińczów - Multimedialny
(1)
Autor
Dymara Bronisława
(1)
Makowiecki Lech
(1)
Mazurkiewicz-Wollman Lidia
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Parol Jan
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(2)
Temat
Edukacja ekologiczna
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Gatunek
Dokumenty dźwiękowe
(1)
2 wyniki Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Forma i typ
Symbol UKD: 78(086.7)
Zawiera: Utwory: 1. Szloch. 2. Katyń 1940. 3. Klasztor. 4. Czterdziesty czwarty. 5. Ostatni żywy. 6. Błogosławiony czas płynie. 7. Marsz najemnika. 8. Quo vadis, Polonia? 9. Honor i gniew. 10. Hymn o domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD 650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele nauczycielom)
Zawiera: Przyroda w literaturze i życiu dziecka : Przyroda jako tło i element życia oraz przedmiot zainteresowań dziecka ; Rodzaje związków człowieka z przyrodą ; Pytania o sprawy istotne: o Ziemię, środowisko, żywioły i obszary przyrody ; Poznać, pokochać, chronić (jakie to banalne?...) ; Edukacja jako poszukiwanie ; Ciekawość świata i zainteresowanie jako stymulatory rozwoju, czyli siedem razy naj...
Zawiera: Przyroda w tekstach poetyckich, czyli Beniaminek i Kopciuszek ; Bogactwo wierszy o świecie przyrody ; Ogrody słowem malowane ; Dziecko jako obserwatro, konsument i przyjaciel świata przyrody ; Przygody z poezją w szkole ; Nauczycielu! Nie "przerabiaj" wierszy!
Zawiera: Świat przyrody w dziecięcym poetyzowaniu, czyli wiersze naszych dzieci ; Z tęsknoty i miłości rodzą się wiersze ; Osobliwa antologia, czyli "Wiersze naszych dzieci" ; Świat przyrody słowem dziecka malowany ; Muzyczność dziecięcych opisów przyrody; metafora jako ruch znaczeń ; Od zachwytu i milczenia - do poznania i mówienia.
Zawiera: Uczenie się - nauczanie kompleksowe, czyli o działaniach uczniów i nauczyciela w realizacji konpleksu... np. Nasza podróż do Ekolandii ; Uczenie się, nauczanie kompleksowe - jego istota i struktura ; Zadania poznawcze atematyka zajęć kompleksu ; Bycie razem jako potrzeba i... urok szkolnej pracy w toku uczenia się kompleksowego.
Zawiera: Bierzemy udziała w dramie: "Sad żyje, tańczy i śpiewa...": scena I - Rozmowa jabłoni i..., scena II - Ptasie radio..., scena III - Jak wesele, to wesele...
Zawiera: Dziecko. Przyroda. Wartości.
Zawiera: Myślenie ekologiczne drogą do mądrości życia: człowiek poszukujący..., ekologia powrotem do domu rodzinnego, od myślenia i wiedzy ekologicznej, do mądrości życia, żyć ekologicznie, powiedzenia o przyrodzie i człowieku warte zapamiętania.
Zawiera: Ekologia - alarm dla moralnej postawy człowieka... ; O niektórych kryzysach ekologicznych i zagrożeniach ; Wartości źródłem i inspiracją do ochrony środowiska ; Świadomość ekologiczna człowieka jako szansa ratowania przyszłości ; Od bierności do etyki ekologicznej ; Kilka rad o tym jak przyjaźnić się z przyrodą.
Zawiera: Koncepcje proekologiczne wychowania ; Biblijne korzenie ekologii ; Pojęcie synergii a wychowanie proekologiczne ; Główne idee w koncepcji ekologicznej Henryka Skolimowskiego ; Niepełnosprawni - pełnosprawnym - idea fundacji "EFFETA - ARKA" ; Ekologiczny rachunek sumienia.
Zawiera: Założenia i etapy edukacji ekologicznej ; Kontekst procesu nauczania i uczenia się, doświadczenie, refleksja, działanie ; Jak być mistrzem - przyjacielem dziecka.
Zawiera: Rozwijanie związków ze światem przyrody w toku spotkań i dialogów - projekty i scenariusze edukacyjne ; Spotkanie i dialog w pedagogii personalistycznej na tle scenariuszy i dialogów edukacyjnych.
Zawiera: Część trzecia. Przyroda i edukacja.
Zawiera: Przyroda w treściach programów szkolnych, a edukacja ekologiczna ; Tradycyjne i innowacyjne rozumienie edukacji ; Dynamika "Zielonego manifestu" Ryszarda Łukaszewicza, a statystyczność sformułowań programowych ; Przegląd treści programowych ; Miejsce dziecka w edukacji ekologicznej ; O potrzebie dobrego programu.
Zawiera: O trzech nurtach wiedzy, czyli o tym jak uczyć inaczej ; Pomiędzy tradycją a innowacyjnością ; Nauczyciel i uczeń a wiedza przedmiotowa, a wiedza strategiczna, a wiedza o sobie samym ; Związki dziecka ze światem przyrody - bogactwo możliwości.
Zawiera: Naturamy jako nowa forma wprowadzania dziecka w świat przyrody ; Kilka słów o Wrocławskiej Szkole Przyszłości ; Naturamowe źródła poznawania.
Zawiera: Na tropach praktyki w klasach młodszych ; Dziecko jako wrażliwy obserwator świata przyrody ; "Mniszek lekarski", czyli o nowym programie edukacji ekologicznej najmłodszych ; Dziecko w roli przewodnika po świecie przyrody ; O sposobach przetwarzania zdobytej wiedzy.
Zawiera: Edukacja ekologiczna jako przygoda ; Jak prowadzić edukację ekologiczną ; Opis działań ucznia i nauczyciela.
Zawiera: Aneks 1 - Zabawa ekologiczna w terenie pt. "Znajdź wśród drzew swojego przyjaciela" "Spotkanie z drzewem".
Zawiera: Aneks 2 - Temat: "Życie drzewa" - uczymy się i bawimy.
Zawiera: Aneks 3: Temat: "Gra w zielone" - okazja edukacyjna według pomysłu prof. Ryszarda Łukasiewicza.
Zawiera: Ośrodki Edukacji Ekologicznej w Polsce - wybrane przykłady.
Zawiera: Aneks 6: Święty Franciszek z Asyżu - patron ekologów.
Zawiera: Aneks 7: Lista ośrodków, które biorą udział w projekcie "Mniszka Lekarskiego".
Zawiera: Część czwarta: Antologia wierszy i piosenek [Wiersze: o pogodzie, świecie roślin, świecie zwierząt, świecie przyrody; piosenki o przyrodzie.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej